tiistai 22. marraskuuta 2016

Baltian matkaajat

Tämä vuosi on käyty ahkerasti näyttelyissä. Rakveressa käynnin jälkeen olemme käyneet kahdesti täällä Suomessa erikoistuomarien arvioitavana sekä Latviassa Baltian voittaja -16 näyttelyssä.

22.10.16 Seinäjoki Kv. Tuomarina: Timmermans-Kadenko Nadija. Sinne lähti kotoa mukaan Ariel ja Nille sekä matkassani Austin. Matkakaverina oli Hilla sekä Noora. Kotoa lähtivät myös Kirke ja Toomas matkaan.
Ensin kävimme Austinin kanssa ja tuomari piti siitä erinomaisen ja SA:n verran. Tämän jälkeen kävimme Nillen kanssa josta tuomari todellakin piti. Nille myöskin erinomainen ja SA. Nämä pojat olivat myöskin ainoat SA:n saaneet koirat jotka jatkoivat PU kilpailuun. Minä menin Austinin kanssa ja Mira Nillen. Nille oli PU 1 ja Austin PU 2. Sitten vaihtui narttujen vuoro. Junnuissa oli todella kauniita tyttöjä. Hienosti Ariel sijottui luokkansa 4 saaden myös erinomaisen. Jännitimme vielä Nooraa, joka pääsi Hillan kanssa PN kilpailuun. JA hienosti esiintyivät PN 1. ROP kilpailussa olimme Nooran kanssa vastakkain. ROP koiraksi tuomari valitsi Nillen ja VSP koira oli Hilla. Loppukehiin emme olleet jäämässä. Kello oli kovin vähän vasta ja itselläni ohjelmaa vielä kotiin päästessä. Hieno oli reissu ja matkaseura loistavaa.

Viikonpäästä suuntasimme Nooran kyydillä Lahti KV:n. Matkassani Ariel ja Austin. Tuomarina siellä oli kesällä erikoisnäyttelyssämme tuomaroinut Rob Douma. Erkkarissa lapsethan olivat hänellä ROP ja VSP pentuja joten siksi oli kiva päästä kokeilemaan mitä hän tuumaa heistä junnuikäisinä. Osallistujia oli kovin vähän liekö erkkari veroittanut määrää.
Austinin kanssa kävin ensin. Austin sai ERI:n ja SA:n. Pääsimme siis jatkamaan PU kisaan. Olin kuin ällikällä lyöty hänen kätellessä meidät PU 1 ja Austinin saaden jälleen SERT. Tämän jälkeen menimme Arielin kanssa. Ariel sai myös ERI SA. Lopulta Arielin ollen PN 3. Austin jatkoi ROP kilpaan kauniin Tanskan tuonti nartun kanssa. Tuomarin tehden Austinista ROP:n. Alkoi pähkäily loppukehistä. Näyttelyluettelo vahvisti sen että jäämme ryhmiin. Täällä näyttelyssä järjestettiin myös Royal Caninin ROP-juniori kilpailu. Tuomarina siinä Rop Douma. Aika kului onneksi melko nopeaan hyvässä seurassa. Vihdoinkin pääsimme kehään. Siinä tulivat samaan aikaan kaikki ROP juniorit roturyhmittäin. Ykkösryhmän junnujakin oli todella paljon. Tuomari otti ykkösryhmästä jatkoon joista me olimme yksi. Sen pidemmälle emme kuitenkaan suoriutuneet. Varsinaisessa ryhmäkehässä pääsimme juoksemaan kierroksen ja kiitos.

Muutaman viikon ehdimme huokaista kunnes matkasimme Latvian Riikaan Baltian voittaja -16 näyttelyyn. Matkaan lähdimme minä ja Ariel sekä Nille, Noora ja Hilla sekä Tuija, Teemu ja Austin. Menimme taas Tuijan perheen minibussilla Teemun toimien kuljettajana. Lähdimme matkaan vasta perjantaina iltapäivällä. Perillä Latviassa olimme puoliltaöin. Majoituimme Hotel Augustineen. Se oli pieni ja hiljainen mukavalla sisäpiha puutarhalla varustettu. Ainoana miinuspuolena aamulla heräten aivan tukossa. Hinta-laatu suhde oli kuitenkin kohdillaan. Näyttelyalueelle lähdimme hyvissä ajoin Teemun viedessä meidät. Alue olikin kovin ruuhkainen ja sisällä hyvin ahdasta. Löysimme kuitenkin pienen alueen johon saimme häkit kasattua. Muuta valmistautumista ei sitten ahtauden vuoksi ennen kehiä voinut tehdäkään. Tuomarina meillä oli muutoksen jälkeen Helin Tenson Suomesta. Ensin menin Austinin kanssa. Saimme Erinomaisen ja Austin sai jun iori Sertin. Tämän jälkeen menin Nillen kanssa. Nille myöskin erinomainen. Paras uroskisaan menimme minä Nillen kanssa ja Tuija Austinin kanssa. Nille oli ROP ja sai sertin ja Cacibin. Austin PU 2. Nille myös Baltian voittaja-16 ja Austin BAltian juniori voittaja -16. Tästä kiiruustii vaihdoin Arieliin. Ariel myös erinomainen ja saaden sekä jun sertin että ollen myöskin Baltian juniorivoittaja -16. Paras narttu kisassa Ariel oli PN 2. Tämän näyttelyn myötä Ariel ja Austin tulivat myös LAtvian juniori muotovalioksi sekä Baltian juniorimuotovalioksi. Nille LAtvian muotovalioksi, Baltian muotovalioksi sekä Kansainväliseksi muotovalioksi.
Kehien jälkeen keräsimme kimpsut ja kampsut ja lähdimme odottamaan Teemun kyytiä. Menimme vielä ennen ryhmäkehiä syömään. Tälläkertaa löysimme mukavan Latvialaisen pizzerian. Pyörähdimme vielä nopeasti kaupassa ja palasimme odottelemaan Nooran ja Nillen kanssa ryhmäkehiä. Ryhmissä jälleen juoksukierros ja kiitos :) Ryhmien jälkeen lähdimme ajamaan kohti Tallinnaa jossa yövyimme vielä viimeisen yön ennen laivan lähtöä kotiin. Hotellina go hotel Schnelli. Se oli iso ja viihtyisä hotelli.
Tämän reissun myötä olen todella kiitollinen tästä vuodesta ja näistä koirista sekä seuroista <3 Nyt ehdimme vielä reilu viikon huokaista loppuvuoden koitoksia.

Tänään pyörähdimme vielä illalla kuraisessa ja pimeässä sateen saattelemassa koirapuistossa. Ehkä loppuviikon ohjelmistossa myöskin koiran pesut x2 tiedossa :)